پیوستن ارس به فدراسیون جهانی

با پیوستن منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد؛/گام نخست اهداف سند تدبیر و توسعه منطقه آزاد ارس محقق شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با پیوستن منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد(فموزا) گام نخست اهداف سند تدبیر و توسعه منطقه آزاد ارس در حوزه ارتباطات تجاری و بین المللی اجرایی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با اعلام این خبر گفت: در حالی که کمتر از یک ماه از تصویب سند تدبیر و توسعه این سازمان در شورای برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی سپری می شود، با پیوستن منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد، گام نخست اهداف این سند به تحقق پیوست.
وی افزود: مهم ترین هدف منطقه آزاد ارس در حوزه ارتباطات تجاری و بین المللی که در سند تدبیر و توسعه مورد توجه قرار گرفته بود، پیوستن این سازمان به فدراسیون جهانی مناطق آزاد و تبدیل منطقه آزاد ارس به یکی از مناطق آزاد شناخته شده در سطح بین المللی جهت ایفای نقش موثر در حوزه تجارت می باشد.
خادم عرب باغی، اضافه کرد: رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد طی بازدید از ارس و رضایتبخش اعلام نمودن زیرساخت ها و تکنولوژی های بکار گرفته شده در بخش صنایع و کشاورزی، منطقه آزاد ارس را دارای پتانسیل های لازم جهت رقابت در عرصه های بین المللی عنوان نمود.
شایان ذکر است با پیگیری های مدیریت برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد ارس، “خوان تورنت” رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد از تاریخ ۹ الی ۱۲ اسفندماه در منطقه آزاد ارس حضور یافت و در پایان این سفر تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد ارس و فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منعقد گردید که بر اساس آن منطقه آزاد ارس به عضویت این فدراسیون درآمد.

 

دیدگاه ها

پاسخ دهید